Historická stránka města
Historická část města Porto je specifická koncentrací památek z většiny stavebních slohů. Podobně je na tom například Praha. Tak se podle architektury města dá zachytit stavební vývoj země za několik staletí.
Významné stavby: mosty
Porto bylo od pradávna centrem obchodu a řeka, která je v hlubokém údolí vedoucím městem, byla pro obchodníky velkou překážkou. A tak přišly na řadu mosty. Ty se dnes staly neodmyslitelnou dominantou města.
Prvním mostem byl pontonový Ponte dos Barcos. Zbudovaný byl v roce 1806. Roku 1843 byl tento most nahrazený Ponte do Pensil, z něhož se dochovala dvojice kamenných pilířů. Ty už jsou dnes jen jako vzpomínka na staré časy.
V roce 1877 byl vystavěný ocelový Ponte Maria Pia, který působil zároveň i pro železniční dopravu. Stavbu řídil Gustave Eiffel a most sloužil až do roku 1991. Tehdy jeho funkci převzal Ponte de Sao Joao.
Světoznámý je most, který má dvě patra Ponte Dom Luís I. Měří 45 metrů a stavbu řídil žák Théophile Seyrig. Horní patro dnes slouží pro metro a chodce.
Porto je po Lisabonu největším dopravním uzlem země, silničním i železničním. Přístav Porto de Leixoes je jedním z největších v zemi.
Porto dnes
Doprava v samotném Portu je soustředěná hlavně na metro. Metro není jen po zemí, ale je i pouliční a nadzemní. Městské autobusy jezdí na zemní plyn. Ve městě se vyskytuje ještě pár linek tramvají a je zde visutá kabinová lanovka.
Kulturní centrum
Porto je také významným kulturním městem. V roce 2001 dokonce obdrželo označení: Evropské hlavní město kultury. Město má historické jádro s desítkami kostelů, klášterů a veřejných budov ze 14. až 19. století a je zapsáno na seznamu světového dědictví UNESCO.
Portské víno
Portské víno se vyrábí z vína, které se vypěstuje a zpracuje v oblasti údolí Douro. Oproti běžnému vínu se do vína přimíchává vinná pálenka.
Doprava
Do Portugalska se nejlépe dopravíte letecky. Levné letenky praha porto jsou k dostání nejsnadněji mimo hlavní turistickou sezonu.